Friday, 9 November 2012

See You Di Ipt Telemovie

Assalamualaikum..

Entry terbaru nie nak cerita tentang satu telemovie yang tak tahu kenapa tak pernah pun disiarkan kat tv....mungkin tahun 2004 - 2006 tu ada lah...MUNGKIN !!! Tapi, kenapa skrg tak lagi disiarkan... ah?? ahh??  KENAPA.?? 

senang cerita, korang boleh search dekat Youtube...mula dri part 1-10..memang best...walaupum awal2 tu tak paham pasal apa cerita nie ..

Dan selepas saya memahaminya...sebab sdh tgk sampai habis...saya bagi sinopsis lh...


Mengisahkan seorang pelajar nakal yg bernama Man (Ngasrizal Ngasri) yang jatuh cinta pandangan pertama dengan seorang pelajar baru yg bernama Eisya (Bienda) namun Eisya sebaliknya. Man mula berubah sikap setelah seorang rakan ( Fitri UNIC) yang pernah dibulinya mengalami kemalangan jalan raya.Filem ini juga dibintangi oleh ahli2 kumpulan UNIC. Mereka akan menduduki SPM dan melihat keadaan Man yang merasa bersalah atas kemalangan yg meragut nyawa Fitri, rakan2 Man membantu Man dengan menulis surat 'PALSU ' dengan mengatakan surat itu adalah daripada Eisya. Di akhir surat tersebut, terdapat satu ayat yang membuatkan Man lebih bersemangat untuk SPMnya.. iaitu " SEE YOU DI IPT"....tetap ada happy ending tau ...adakah Eisya atau Man yg akan mengetahui siapakah sebenarnya menulis surat itu....
JOm ramai2 tengok telemovie dengan penampilan khas drpd my favourite Nasyid Group...
U to the N to the I to the C....


mana Fitri???hah !! yang paling hensem kat situ....hehehehe, tp sayang, tak sempat ambik SPM (konon je lah)


jom tengok ramai2 ok !!!


7 comments:

  1. bkn main alg tgk entry nie..rupa2nya adk sndri yg buat..:p..hahahaha

    ReplyDelete
  2. aiihhhhh....org A bm wa...senang jk tu karang2

    ReplyDelete
  3. saya baru upload yg full.huhu.. tpi kualiti xberapa ok sangat..

    ReplyDelete
  4. http://www.youtube.com/watch?v=VF5S_vva47I&feature=youtu.be

    ReplyDelete
  5. best bha nie crita..huhu,,tym fitri kena lggir hbis spupu2 pompuan nangis..hehehe

    ReplyDelete

Terima Kasih kerana memberi komen
Komen anda sangat membantu...
In Sya Allah...saya reply..
Syukran Jazilan